26.06.2015

Webshow støtter epilepsisagen

Den 27. juni fra kl. syv om morgen dansk tid og 12 timer frem kan man på The Epilepsy Foundations hjemmeside, www.epilepsy.com, følge et såkaldt netathon med underholdning til fordel for den amerikanske epilepsiforenings arbejde. Der er tale om en livestreaming af et Hollywoodshow, hvor personligheder fra film, TV, scene og comedy deltager i et program, der både skal underholde og sprede viden og opmærksomhed om epilepsi.
De to værter ved showet er Greg Grunberg, der er kendt fra TV og biroller i actionfilm som "Star Trek", "Mission Impossible III" og "Big Ass Spider" (billedet), og Rick Harrison, der ud over at sidde i The Epilepsy Foundations bestyrelse, også er kendt fra reality-serien "Pawn Stars". Begge TV-personligheder har relation til epilepsi. Den ældste af Grundbergs sønner har epilepsi. Og Harrison levede med voldsomme anfald indtil han blev teenager.
”Da vores ældste søn fik diagnosen epilepsi, følte vi os isolerede og alene. Men så fandt vi the Epilepsy Foundation, der lige siden har givet os støtte og håb,” siger Greg Grunberg.
Rick Harrison peger på at den amerikanske epilepsiforening har opnået store resultater, men der er stadig meget at gøre: “Derfor er Greg og jeg gået sammen om at præsentere denne unikke form for internetunderholdning, der skal lære folk om epilepsi og samle tiltrængt støtte til the Foundation.” Hvis du se vil se showet, så kan det ses på The Epilepsy Foundations hjemmeside den 27. juni fra kl. 07.00 til kl. 19.00. (Kilde: The Epilepsy Foundation)