Fra midten af juni bliver Lisbeth Nielsen ny administrerende direktør på Filadelfia. Hun kommer fra en stilling som direktør i Sundhedsdatastyrelsen.
Tirsdag den 26. marts oplevede epilepsisagen en betydelig eksponering, da Storebæltsbroen blev badet i lilla lys.
En ny hjemmeside skal vise de steder som modtager ledsagekort, og kan være med til at gøre livet lidt lettere for personer med blandt andet epilepsi og deres ledsager.
Du kan finde den National behandlings- og visitationsvejledning inde på Epilepsiforeningens hjemmeside. Men vidste du, at den også har sin egen hjemmeside?
I den nyeste episode ”Bosteder Udviklingshandicaps og Epilepsi” ser vi på forbindelsen mellem udviklingshandicap og epilepsi.
Professor Rikke Steensbjerre Møller har beskæftiget sig med genforskning og epilepsi i mange år. Til Epilepsikonferencen kan du blive klogere på hendes felt.
Fra august åbner Filadelfia et botilbud for unge, der går på STU. Der vil være plads til fem unge, som kan bo på Filadelfia, mens de tager en STU-uddannelse.
09.04.2024
Epilepsiforeningen er blandt de 38 organisationer der søndag den 7. april retter kritik mod det såkaldte Tranæs-udvalg i Avisen Danmark.